Клієнт-банк

Електронний банкінг –це спосіб надання фінансових послуг для приватних і бізнес осіб за допомогою веб-сервісів. Сьогодні це затребуваний тип комунікації клієнта з банками, для якого потрібна менша кількість інвестицій, що робить обслуговування дешевим. друга перевага – просте розширення кола постійних клієнтів за короткий час.
Отже, для банку – це мінімальні вливання коштів і швидкий набір користувачів. А для клієнта – менша плата за електронне обслуговування, в порівнянні з«живим».
Система Клієнт-банку за допомогою Інтернет дозволяє отримати такі послуги, не залишаючи будівлі офісу:
 
  1. Оформити і відправити в центральне відділення фінансову документацію: звіти, платіжні квитанції, зарплатні відомості і т.п.
  2. Різного роду заявки, як на покупку валюти, заявки на транш (кредитні перерахування), операцій з платіжними та кредитними картами (відкриття, закриття, продовження, блокування) та інші.
  3. Отримувати оперативну консультацію і дані про стан ваших рахунків в інфо-розділах системи електронного банкінгу, онлайн-чатах і т.п.
  4. «Моніторинг» - оперативне оповіщення клієнта банку шляхом смс-інформування, або повідомлення електронною поштою про поточні зміни з рахунками.
  5. Отримання звітів про оплату зі своїх рахунків через термінали.
  6. Перегляд і друк персональної виписки з рахунків.
  7. Перегляд і друк виписки по корпоративних рахунках (карткових).
  8. Інтеграція з програмами для бухгалтерії типу 1С.
  9. Обмін електронною кореспонденцією з співробітниками банку, можливість прикріплення файлів до листа.
  10. Перегляд, імпорт і друк даних по рахунках прямо з системи електронного банкінгу.
  11. Доступ до персонального або корпоративного архіву операцій з рахунками в системі електронного банкінгу та поза її за тривалий період.
  12. Зберігати шаблони попередніх документів, складати на їх основі нові.
  13. Стежити за історією збереженої документації за операціями.
  14. Використання автоматичної бази даних для заповнення полів з реквізитами.
  15. Керувати станом депозитних рахунків, знімати кошти.
Види дистанційного електронного банкінгу
Система «Товстий клієнт» (Банк-Клиент)
Обслуговування клієнта –через персональну програму, встановлену у нього на комп'ютері. Всі платіжні дані зберігаються на жорсткому диску пристрою. З'єднання з банком & ndash; через модем (застаріла технологія) і мережу Інтернет.
Користувач керує документацією і рахунками через Програму-клієнт без постійної участі Банку. Для роботи встановлено широкий набір функцій, щоб розбирати інциденти і розділяти ролі користувачів. Програма розроблена спеціально для корпоративних клієнтів, тому включає СУБД –систему управління базами даних.
Все це дозволяє керувати фінансовою документацією і звітністю великий організації, зводити різні бази даних та аналізувати можливі недоліки управлінської та економічної системи. Онлайн-робота в програмі через мережу працює з аналогійної швидкістю обробки даних, як в режимі оффлайн.
 
Система «Тонкий клієнт» (Інтернет-клІєнт)
Клієнт використовує електронний банкінг через інтернет-ресурс в браузері. Система розміщена серверах банку, де зберігаються всі дані і документація по рахунках клієнта. На основі електронної системи банку працюють мобільні версії і додатки для клієнтів (mobile -banking). Випускають програми з обмеженим функціоналом управління рахунками та виписками для швидких операцій.
Дистанційне обслуговування клієнтів банку за допомогою мережі Інтернет має свої плюси і недоліки.
 
Переваги системи «Тонкий клієнт»:
  • стоимость обслуживание намного снижена, по сравнения с системой «Товстий клієнт»;
  • поновлення зберігаються на сервері банку, що не кооперуючись з одними програмами;
  • інтеграція з бухгалтерськими програмами обліку та аудиту при підключенні користувача комп'ютера до мережі;
  • програми лояльності для постійних користувачів системи «тонкий клієнт»;
  • доступність системи підключення через Інтернет для рядового користувача.
Недоліки системи «Тонкий клієнт»:
  • слабкий рівень захисту даних по рахунках і виписках клієнта від стороннього доступу;
  • недоліки ПЗ і ОС клієнта, інтернет-підключення і захисту локальної мережі підвищують ризик хакерських атак на корпоративні рахунки;
  • підтримка рівня безпеки даних вимагає постійних інвестицій з боку банку і компанії-користувача.
Системи «Телефон-Банк»
Це системи з обмеженим функціоналом, в який стандартно включені такі послуги для клієнта:
  • перевірка балансу рахунків;
  • дані про прибуткових і видаткових операціях клієнта по рахунках;
  • подача заявки на надання виписок по рахунках;
  • подача заявки на надання виписки за видатковими операціями;
  • подача заявки на створення шаблону переказу коштів.
Повідомлення клієнта і банку здійснюється за допомогою декількох способів:
  • зв'язок через оператора call-центру банку;
  • зв'язок через телефон з клавіатурою клієнта, в яку входить голосове меню або смс-диспетчер обміну запитами.
Безпека телефонного банкінгу підтримують такими способами:
  • за допомогою електронного цифрового підпису клієнта, зареєстрованої в банку, яка ставиться під документами;
  • шифрування пакетних даних через протоколи при повідомленні через Інтернет;
  • Криптографія з обох сторін комунікацій при Інтернет-підключенні;
  • Аутентифікація двох різних рівнів.
Found a typo? Please select it and press Ctrl + Enter.