Електронна звітність
Зараз у платника податків є вибір - подавати звіт в електронному вигляді в режимі онлайн, або по-старому віднести його самостійно в контролюючі органи. Завжди приємно усвідомлювати, що є вибір, але вже з нового року деякі платники податків цього вибору будуть позбавлені, так як законодавство з 2015 року зобов'язує платників податків подавати податкову звітність з податку на додану вартість (ПДВ)
Які переваги електронної звітності, перед традиційним паперовим шляхом подачі звітів:
- Економія часу. Через інтернет можна здавати звітність не тільки в податкову службу, а й до фондів страхування і статистику. Вам не потрібно їздити в податкову службу, щоб здати документи на паперовому носії, все це можна робити, не відходячи від свого комп'ютера;
- Вибір часу здачі звітності, наявність додаткового часу. Якщо звітність в паперовому вигляді можна подати тільки в робочий час, то при подачі в електронному форматі, можна подати у зручний для Вас час, хоч у 12 ночі;
- Наявність додаткових можливостей в програмі (підказок, нагадувань, консультацій). Вбудований календар бухгалтера вчасно підкаже терміни, в які необхідно надати ті чи інші звіти, нагадає про сплату податків. Автоматична перевірка звітності не дозволить допустити зайвих арифметичних помилок і зробить попередню камеральну перевірку, і т.д.;
- Постійні оновлення. Гарне програмне забезпечення або веб-ресурс постійно оновлюють свій функціонал для роботи з документами, а також додають нові бланки звітності, стежать за їх актуальністю та відсутністю помилок. Тобто Вам вже не потрібно вишукувати нову версію звіту, за Вас це зробить технічна підтримка. У Вас завжди будуть під рукою найостанніші бланки звітності та будуть враховані всі необхідні вимоги до заповнення різноманітних форм звітів;
- Оперативний контроль стану і якості здачі звітності. Електронне подання звітності дозволяє оперативно отримати інформацію про те, що звіт прийнятий або не прийнятий і з якої причини, тобто коли Ви допустили помилку або подали звіт в невстановлені терміни і т.д. Це дозволяє вчасно перездати звітність, виправити помилки. Така можливість практично незамінна для користувачів, які тільки починають самостійно складати звітність;
- Доступна вартість програми. Вартість програм різна і варіюється від функціоналу, надання ресурсів і якості оновлення, але в цілому вона доступна користувачам, у яких є вибір ціна-якість;
- Автоматичне формування електронного архіву. Кожне ПЗ формує по-своєму архів електронних копій звітів, квитанцій та інших електронних документів. Це дозволяє забезпечити збереження електронної звітності та документації, а також квитанцій про її здачі;
- Формування в програмі іншої електронної документації. Деякі програми забезпечують можливість формування електронної первинної документації в програмі, що дозволяє непомітно і поступово переходити на повний електронний документообіг, а також створює додаткові зручності користувачу.
Як віддавати електронні документи на перевірку податковій службі?
Але що ж робити в разі податкової перевірки? Як надавати податковій службі відомості з електронної програми? При виїмці державними органами можуть вилучатися оригінали електронних документів. У цьому випадку документи надаються в наступному порядку:
- Електронні документи записуються на компакт-диск з можливістю одноразового запису (носій типу CD-R або DVD-R). Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом.
- На інший носій типу CD-R записується надійний засіб ЕЦП - програмне забезпечення, призначене для підписання і перевірки ЕЦП і має позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи.
- Електронні носії передаються представникам державних органів. Після цього вони можуть перевірити підписи в електронних документах за допомогою надійного засобу ЕЦП. Засіб ЕЦП вони можуть встановити з переданого носія або отримати у розробника.
Якщо при виїмці державні органи повинні отримати тільки копії електронних документів, то документи надаються в наступному порядку:
- Електронні документи роздруковуються на папері.
- Паперові копії завіряються підписом керівника підприємства і печаткою в порядку, встановленому для паперових документів. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» копією електронного документа на папері є візуальне подання його на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством.
- Завірені копії документів передаються представникам державних органів.
Що необхідно для подання звітності в електронній формі?
- Придбати електронний сертифікат. Вам необхідно отримати або придбати електронні сертифікати в будь-якому з Акредитованих центрів Сертифікації Ключів
- Вибрати яке програмне забезпечення використовувати для подачі електронної звітності.
При виборі програми для подачі електронної звітності слід звернути увагу на наступні дані про неї:
- З якими електронними сертифікатами, який з АЦСК може працювати ПЗ - головна помилка багатьох, спочатку отримуються / купуються сертифікати, а вже потім дивляться, а що ними можливо підписати і в які контролюючі органи можливо подати звіти, тому радимо почати з вибору ПЗ;
- В які органи підтримується надання звітності;
- Зручність підключення і установки - обов'язково перед вибором, скачайте і встановіть ПЗ або зареєструйтеся на Веб-порталі оператора, і спробуйте попрацювати;
- Технічна підтримка, доброзичливість тех.операторів, своєчасність оновлення ПЗ (веб-ресурсу) - просто зателефонуйте і запитайте які Вас цікавлять, почитайте відгуки на форумах;
- Цінова політика, з урахуванням наявності додаткових сервісів і доцільності їх придбання;
- Зручність користування, необхідний Вам функціонал, оптимальність інтерфейсу;
- Дізнайтеся, як ведеться електронний архів, чи можливо його перенести на інший комп'ютер, або завантажити з веб-порталу - це один з найважливіших пунктів, чи зможете Ви в подальшому їм користуватися або надати, наприклад, в податкову службу.
Основні види програм:
Безкоштовне ПЗ - надано Державною фіскальною службою України:
- «Електронний кабінет платника податків»
- «Єдине вікно подання електронної звітності»
- «OPZ»
Комерційні, платні:
- «MEDoc IS»
- «Арт-звіт плюс»
- «iFin»
- «1C-Звіт»
- «Соната»
- «Taxer»
Found a typo? Please select it and press Ctrl + Enter.