Клієнт-банк
Електронний банкінг –це спосіб надання фінансових послуг для приватних і бізнес осіб за допомогою веб-сервісів. Сьогодні це затребуваний тип комунікації клієнта з банками, для якого потрібна менша кількість інвестицій, що робить обслуговування дешевим. друга перевага – просте розширення кола постійних клієнтів за короткий час.
Отже, для банку – це мінімальні вливання коштів і швидкий набір користувачів. А для клієнта – менша плата за електронне обслуговування, в порівнянні з«живим».
Система Клієнт-банку за допомогою Інтернет дозволяє отримати такі послуги, не залишаючи будівлі офісу:
- Оформити і відправити в центральне відділення фінансову документацію: звіти, платіжні квитанції, зарплатні відомості і т.п.
- Різного роду заявки, як на покупку валюти, заявки на транш (кредитні перерахування), операцій з платіжними та кредитними картами (відкриття, закриття, продовження, блокування) та інші.
- Отримувати оперативну консультацію і дані про стан ваших рахунків в інфо-розділах системи електронного банкінгу, онлайн-чатах і т.п.
- «Моніторинг» - оперативне оповіщення клієнта банку шляхом смс-інформування, або повідомлення електронною поштою про поточні зміни з рахунками.
- Отримання звітів про оплату зі своїх рахунків через термінали.
- Перегляд і друк персональної виписки з рахунків.
- Перегляд і друк виписки по корпоративних рахунках (карткових).
- Інтеграція з програмами для бухгалтерії типу 1С.
- Обмін електронною кореспонденцією з співробітниками банку, можливість прикріплення файлів до листа.
- Перегляд, імпорт і друк даних по рахунках прямо з системи електронного банкінгу.
- Доступ до персонального або корпоративного архіву операцій з рахунками в системі електронного банкінгу та поза її за тривалий період.
- Зберігати шаблони попередніх документів, складати на їх основі нові.
- Стежити за історією збереженої документації за операціями.
- Використання автоматичної бази даних для заповнення полів з реквізитами.
- Керувати станом депозитних рахунків, знімати кошти.
Види дистанційного електронного банкінгу
Система «Товстий клієнт» (Банк-Клиент)
Обслуговування клієнта –через персональну програму, встановлену у нього на комп'ютері. Всі платіжні дані зберігаються на жорсткому диску пристрою. З'єднання з банком & ndash; через модем (застаріла технологія) і мережу Інтернет.
Користувач керує документацією і рахунками через Програму-клієнт без постійної участі Банку. Для роботи встановлено широкий набір функцій, щоб розбирати інциденти і розділяти ролі користувачів. Програма розроблена спеціально для корпоративних клієнтів, тому включає СУБД –систему управління базами даних.
Все це дозволяє керувати фінансовою документацією і звітністю великий організації, зводити різні бази даних та аналізувати можливі недоліки управлінської та економічної системи. Онлайн-робота в програмі через мережу працює з аналогійної швидкістю обробки даних, як в режимі оффлайн.
Система «Тонкий клієнт» (Інтернет-клІєнт)
Клієнт використовує електронний банкінг через інтернет-ресурс в браузері. Система розміщена серверах банку, де зберігаються всі дані і документація по рахунках клієнта. На основі електронної системи банку працюють мобільні версії і додатки для клієнтів (mobile -banking). Випускають програми з обмеженим функціоналом управління рахунками та виписками для швидких операцій.
Дистанційне обслуговування клієнтів банку за допомогою мережі Інтернет має свої плюси і недоліки.
Переваги системи «Тонкий клієнт»:
- стоимость обслуживание намного снижена, по сравнения с системой «Товстий клієнт»;
- поновлення зберігаються на сервері банку, що не кооперуючись з одними програмами;
- інтеграція з бухгалтерськими програмами обліку та аудиту при підключенні користувача комп'ютера до мережі;
- програми лояльності для постійних користувачів системи «тонкий клієнт»;
- доступність системи підключення через Інтернет для рядового користувача.
Недоліки системи «Тонкий клієнт»:
- слабкий рівень захисту даних по рахунках і виписках клієнта від стороннього доступу;
- недоліки ПЗ і ОС клієнта, інтернет-підключення і захисту локальної мережі підвищують ризик хакерських атак на корпоративні рахунки;
- підтримка рівня безпеки даних вимагає постійних інвестицій з боку банку і компанії-користувача.
Системи «Телефон-Банк»
Це системи з обмеженим функціоналом, в який стандартно включені такі послуги для клієнта:
- перевірка балансу рахунків;
- дані про прибуткових і видаткових операціях клієнта по рахунках;
- подача заявки на надання виписок по рахунках;
- подача заявки на надання виписки за видатковими операціями;
- подача заявки на створення шаблону переказу коштів.
Повідомлення клієнта і банку здійснюється за допомогою декількох способів:
- зв'язок через оператора call-центру банку;
- зв'язок через телефон з клавіатурою клієнта, в яку входить голосове меню або смс-диспетчер обміну запитами.
Безпека телефонного банкінгу підтримують такими способами:
- за допомогою електронного цифрового підпису клієнта, зареєстрованої в банку, яка ставиться під документами;
- шифрування пакетних даних через протоколи при повідомленні через Інтернет;
- Криптографія з обох сторін комунікацій при Інтернет-підключенні;
- Аутентифікація двох різних рівнів.
Found a typo? Please select it and press Ctrl + Enter.